Met ingang van het seizoen 2021-2022 deelt RKDES clubtaken toe aan teams, waar de leden van het team of hun ouders/verzorgers verantwoordelijk zijn voor het invullen van die taken. De clubtaken bestaan uit taken die verbonden zijn aan het team, zoals de leider, maar er zijn ook algemene clubtaken, zoals het ophalen van oud-papier, het verzorgen van kantinediensten en het begeleiden van evenementen. Het invullen van de clubtaken is essentieel om RKDES als vereniging te laten functioneren.
Aan het begin van het seizoen krijgen de leiders van de teams een overzicht van de door hun team in te vullen clubtaken. De clubtaken worden zo goed mogelijk verdeeld over de teams, rekening houdend met het aantal spelers, de speeldag en een redelijke verdeling van de tijdstippen waarop de taken plaats moeten vinden. Bij de verdeling in het team wordt aan de leden of hun ouders/verzorgers gevraagd zo goed mogelijk rekening te houden met de functies die anderen al voor RKDES vervullen en die niet zijn opgenomen in het clubtakenschema.
Het overzicht van clubtaken moet voor aanvang van het seizoen worden ingevuld met namen. Lukt dat niet dan heeft de leider van het team een contactpersoon om naar een oplossing te zoeken, in samenspraak met de overige betrokkenen bij het team.
Wij zijn enorm blij dat iedereen op deze manier zijn steentje bijdraagt om de club draaiende te houden. Het invullen van alle werkzaamheden binnen onze vereniging door vrijwilligers zorgt ervoor dat we de contributie zou laag mogelijk kunnen houden en het sporten bij onze club voor iedereen toegankelijk kunnen maken en houden. Enorm bedankt voor jullie inspanning!
Hieronder is het volledige clubtakenbeleid te downloaden.